Jak medytować

Kilka słów o początkach by się przydało. O co w tym chodzi, jak medytować, dlaczego tak a nie inaczej.

Ogólne wskazówki do postawy medytacyjnej:

Wsparciem podczas skupienia i rozmyślania jest szczególna postawa siedząca.

Oczy są otwarte, aby utrzymać czujność; lekko przymrużone i spoglądające na dół, aby nie rozpraszać się widokami. Kręgosłup jest wyprostowany, aby doświadczenia były wyraziste i świadomość ześrodkowana. Podbródek lekko opuszczony ma powstrzymać ruch myśli i wszelkie doznania dla utrzymania spokoju. Klatka piersiowa wypięta do przodu i otwarte lekko usta pozwalają na swobodne oddychanie. Dłonie są złożone na podołku, aby zachować równowagę i skupienie. Nogi skrzyżowane albo klęczące podnoszą siły życiowe ku górze – zapobiegają powstawaniu niższych uczuć i budzą wyższe – duchowe.

 Jak medytować

Na początku albo kiedy siedzi się dłużej, spoczywanie w takiej postawie może być niewygodne.

Wówczas nie należy przerywać, ale postarać się wytrwać bez poruszenia w jednym miejscu. Jest to potrzebne dla uzyskania skupienia i opanowania zmysłów. Ciało jest jak dziki koń, którego trzeba złapać za cugle, żeby go ujeździć. Gdy ciało jest już spokojne, wówczas uspokaja się też dusza.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

34 − = 26

CommentLuv badge